poniedziałek, 5 października 2009

Tove Jansson - Kometa nad Doliną Muminków

Kiedyś czytałem ją córce. Była mała i jeszcze sama nie potrafiła. A teraz? Nie mam pretekstu;))) a tak lubię bajki. A Muminki są super. Tym razem nad Dolinę Mimunków nadlatuje zagrożenie w postaci komety, która może zniszczyć nawet całą planetę.
Może kilka smaczków;)))
"- O Boże! - zawołał Paszczak, zgarniając fałcy sukni (bo Paszczak, nie wiadomo dlaczego nosił suknię. Może dlatego, że nigdy nie przysło mu do głowy jakby się czuł w spodniach)"
"Na najwyższym szczycie ostrego łańcucha górskiego stało Obserwatorium. Tam właśnie profesorowie dokonywali tysięcy ważnych obserwacji, wypalali tysiące papierosów i żyli samotnie wśród gwiazd."


Mam jeszcze z siedem voluminów z opowieściami z Doliny Muminków;)

2 komentarze:

M pisze...

Widziałam ten odcinek :). Moje dzieci śledzą przygody muminków z wypiekami na twarzach :). Starszy chce iść do kina na pełnometrażowkę !!!!! ...Tylko małpa nie zmienia poglądów ;)

tylkodlam pisze...

Ale nie każdy się do tego przyznaje;) Oodziwiam!:). Bardzo lubię japońską wersję Tej bajki w stylu "anime". Napewno z czasem na forum będa kolejne części. Mam ich osiem, a czyta się tak słodko;)